dimecres, 6 de novembre del 2013

Poemes publicats a "Lo Càntich" revista digital (!)

Ací vos deixe un parell de poemes que m'han publicat els amics de "Lo Càntich" revista digital:

http://www.locantich.cat/2013/07/poeta-lestranger-josep-almudever-chanza.html

Vaig usar el títol "poeta a l'estranger" pensant en García Lorca un poc, però en lloc de reflectir la meua realitat al país que m'acollix ja fa anys, vaig decidir parlar de la terra d'on vinc, de les frustracions que em genera, de l'amor que encara li professe:

Poeta a l'estranger


I

dislocant la llengua 
he arribat a tal extrem de sofrença 
que la boca se'm bada com una gerra 
saturada de salmorra i delit 

de llavi a llavi 
la distància prova sutures, 
deliris de fils i agulles 
entre l'ara i l'enllà 

el temps, però, solca i aïlla, 
l'instrumental asèptic ni fila ni forada 
i sospite — sospite una gran nafra, 
una úlcera, una lesió, una perpètua rialla 


II

a la terra li put l'alè 
de vapors de vi, d'all i tabac, 
de veus foranes i grogues 
escopides per goles galants 

Ítaca, eixuta i pudenta, 
lluint guants llargs de cuir 
em pren pel coll i m'eleva: 
para-sol de ràbia, defugir 

un insult i el cuir es premsa, 
una cançó i els peus dansen al vent; 
polsims de veu emanen de mi: 
"mare solte'm, llence'm, deixe'm versar"




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Hello and welcome! Escriu-me cosetes, vinga, sé que tu vols...